Monday, July 23, 2018

ازدواج پسران مجرد با زن‌های مطلقه صحیح است یا نه؟

ازدواج پسران مجرد با زن‌های مطلقه صحیح است یا نه؟


زن مطلقه با شخصی مثل خودش ازدواج کند

در اهمیت یک مشاور خانواده، موافق با چنین ازدواج و ارتباطی نیستم. حسب یک زندگـی استاندارد، برای هدف‌گذاری ازدواج‌های زیاد ‌مدت که در فرهنگ ما نقش مهمی دارد، آقایان بهتر می باشد بین ۴ تا هفت سـال بزرگ‌تر از خانم‌ها باشند. زندگـی با یک شخـص کم‌سن و سـال یا پا به سن گذاشته چندان خوشایند نمی باشد. در واقع مناسـب تر می باشد زن مطلقه با آقای بزرگ‌تر از خودش که وی هم تجربه جدایی دارد، ازدواج نماید.

مادرها در میزان مهرورزی معتدلانه باشند

اگر شخـص در خانه‌ای بزرگ گـردد که مهر و محبت در آن وجود دارد و مادر حسب تعریف نقشش با وی برخورد نماید ، دیگر بچه در جوانی به فکر دارا بودن مادر دوم نمی‌افتد! اما بلعکس این مقوله هم صادق می باشد؛ یعنی مهرورزی بیشتر از میـزان مادر که موجـب می‌شود جوان‌ها با گزینش زن‌های بزرگ‌تر و پخته‌تر به دنبال پیدا کردن مادر دوم باشند؛ اما احتمالا خودشان هم متوجه این مسئله نشوند و این تصمیم ریشه در ناخودآگاه آنان داشته باشد.

باورهای شکل‌گرفته در کودکی

یکـی از عـلت های که یک آقـا مجرد جذب خانمی مطلقه می گردد، این می باشد که مناسـب تر از یک خانـم جوان توانایی ضـروری برای مدیریت یک زندگـی را دارد و باتجربه‌تر می باشد. اکثر اشخـاص عموما بدون اطلاعات و منطق و فقط بر حسب احساسشان پیش قدم می‌شوند و تصمیم‌گیری می‌کنند؛ حتی چنان چه آن خانـم بچه هم داشته باشد، می‌گویند مثل بچه خودم بزرگش می‌کنم! اینها اشتباهات کوچکی نمی بـاشد و ناشی از باورهایی می باشد که برخـی اوقات در کودکی ظاهـر خواهد شد. در ادامه با ریشه های گزینش همسر به عنوان مادر دوم همراه ما باشید.

ریشه‌های گزینش همسـر به عنوان مادر دوم!

در روان پزشکی مقوله ی به اسم ادیپوس کامپلکس (Oedipus complex) وجود دارد که به معنای علاقه شدید پسر به مادر می باشد. برخـی وقتها اوقات در پسربچه‌های کوچک دیده می‌شود که به مادرانشان می‌گویند چه می‌شود پدر فوت نماید و ما با هم ازدواج کنیم! آنان در آینده هم عموما دلشان می‌خواهد خانمی مثل مادرشان را گزینش کنند. این اشخـاص درآینده مستعد ازدواج با زن‌های پخته و مطلقه می باشند . چنان چه پسری از کودکی مبتـلا این مسئله است، چه خوب که مادرش نسبت به این مسئله آگاهی داشته باشد و اجازه دهد آن پسر وقـت زیادتری را با پدرش بگذراند. مادرهایی که بسیار مهربان می باشند و نسبت به پسرانشان حساسیت بالایی دارند، بزرگترین ارور را در مواجهه با این پسران مرتکب خواهند شد. در واقع پسرها در سه تا شش سالگی می‌توانند وقـت زیادتری را با مادر بگذرانند ولی پـس از آن مناسـب تر می باشد زیـادتر با پدر در ارتباط باشند.

پکیجی از تسهیلات!

مورد تاثیرگذار بعدی در این انتخاب‌ها دقت به نظر اقتصادی می باشد چون خانم‌های بیوه عموما ثروت دارند و در اجرای مراسم عروسی کم‌توقع می باشند. به این خاطر این مسئله نقش مهمی در گزینش این خانـم ها به وسیـله پسرهای مجرد دارد. دارا بودن گروه ‌ای از این تسهیلات برای هر پسر جوانی یک آرزوی دست‌نیافتنی می باشد. وقتی که این آرزو به وسیـله خانـم مطلقه‌ای که خانه، ماشین و ثروت دارد تامین می گردد، برای آنان مورد مناسبی حساب می‌شود.

No comments:

Post a Comment