Monday, July 23, 2018

آشنایی پیش از ازدواج، چرا و چگونه؟

آشنایی پیش از ازدواج، چرا و چگونه؟


هر ارتباطی که بخواهد شکل بگیرد احتیـاج به آشنایی دارد. دو فرد همجنس هم که تمایل داشته باشند با هم رابطـه دوستانه و یا رابطـه کاری داشته باشند احتیـاج به آشنایی دارند. هرچه رابطـه برای ما با ارزش تر باشد، دقت و توجه به آشنایی زیـادتر می شود. بـعد شکی نمی بـاشد که پیش از ازدواج قطعا می بایست آشنایی صورت بگیرد.
در زمان قدیم حتی دختر و پسر همدیـگر را نمی شناختند و نمی دانستند که قرار می باشد با چه فردی زندگـی کنند و پـس از اینکه خطبه عقد خوانده میشد با همدیـگر آشنا میشدند. در واقع این والدیـن ها بودند که برای آنان همسـر گزینش می نمودنـد . ما آن نظر را نمی پذیریم، چرا که این پرسش مطرح می گـردد که آیا ابزار ضـروری برای محک زدن همدیـگر را دارند؟ قرار می باشد این آشنایی موقعی شناخت ضـروری به ازدواج برسد و قرار نمی بـاشد که دختر و پسر یک دوستی داشته باشند و پـس از ۶ ماه که وابستگی عاطفی میـان آنها ایجاد شد تازه ببینند به درد هم می خورند یا نه؟
در زمان آشنایی تاریخچه فردی را به دست می آوریم، رفتارها و گفتارهای وی را زیر نظـر خواهیم گرفت و به احساسات درونی خود دقت می کنیم و تمام این ها را مبنای ادامه یا نداشتن تداوم رابطـه قرار خواهیم داد.
در اینجا زمانی ما از آشنایی حرف می زنیم ، منظورمان آشنایی با هدف ازدواج می باشد. وقتی که هدف از آشنایی، ازدواج باشد نوع آشنایی گوناگـون می باشد. دارا بودن هدف ازدواج به این معنی نمی باشد که بعد از آشنایی، قطعا باید ازدواج کرد. نیت ازدواج به این معنی می باشد که این ارتباط، برای شخـص با ارزش می باشد؛ چارچوب دار می باشد و بی قید و باری به هر جهت نمی باشد. قرار می باشد طی این رابطـه دختر و پسر با لایه های سطحی شخصیت همدیـگر آشنا گردند و این آشنایی شناختی به آنان بدهد که با آن بتوانند تصمیم بگیرند به درد هم می خورند یا نه. پس آشنایی های پیش از ازدواج آن هم در چارچوب معیـن و ارزشی و اخلاقی موجـب می شود اشخـاص عاقلانه تصمیم بگیرند، عاشقانه آغاز کنند و با تعهد ادامه دهند. شخصی که نیت ازدواج دارد یعنی اثبات کرده است که زیر بار مسئولیت برود، از رابطـه صمیمانه نمی ترسد و به سنت ازدواج پای بند می باشد. پذیرش ازدواج سطح بالایی از مسئولیت پذیری و پختگی را طلب می نماید.

مدت وقـت دوره آشنایی:

به طور متـوسـط ۳ تا ۶ ماه فرصت مناسبی می باشد که دختر و پسر و خانواده هایشان با هم آشنا شوند ولی این آشنایی ها نبایستی زیاد شود تا وابستگی کاذب و غیر منطقی ایجاد نماید . در طول این مدت خواهند توانـست از یک مشاور خانواده کمک بگیرند تا منطقی و آگاهانه تصمیم گیری کنند. اما وقـت این رابطـه بستگی به دو طرف دارد و تا وقتی که تا میزانی یکدیگر را بشناسند این وقـت طول خواهد کشید و حداکثر همـان ۶ ماه خوب می باشد، ولی چنان چه در این مدت دیدند که نظـرها و اعتقاداتشان از هم دور می باشد باید هرچه زودتر به این آشنایی خاتمه دهند.
برای مشاهده متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

No comments:

Post a Comment