Saturday, July 14, 2018

دفتر عقد و ازدواج در نیاوران

دفتر عقد و ازدواج در نیاوران – محضر ازدواج در نیاوران

در مورد کشاکش فرهنگی خانواده‌ها در دوران عقد توضیحاتی برای شما آماده کرده ایم. که با کمک این توضیحات می توانید همسر آینده خود را هوشمندانه تر انتخاب کنید. شما می توانیدبا دنبال کردن ما تا انتهای این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید .



زمان عقد، زمانی است که خانواده تازه ایـجاد شده است، ولی این خانواده کوچک به علـت اینکه تاکنـون با پدر و مادر خود زندگـی می‌کنند و استقلال تکمیل ندارند، جداگانه نشده می باشد. سرانجام ، این زمان خانـم و شوهر جوان را برای پذیرش مسۆولیت ‌های خطیر زندگـی مشترک آماده می ‌کند.

مسائل زمان عقد

اما بیشـتر اوقات مدیریت نادرست خانواده ‌ها موجـب می ‌شود نه‌ فقط زوج جوان برای این گذار آماده نشوند، چـرا که با مـوارد جدیدی مواجه گردند. در این زمان همسـران جوان عمدتاً تاکنـون با خانواده‌ های خود زندگـی می‌کنند. به علـت اینکه تاکنـون وابستگی ‌های اقتصادی به خانواده ‌ها وجود دارد؛ مسۆولیت اقتصادی خانواده بطور تکمیل منتقل نشده و در این زمان ابهاماتی در پذیرش مسۆولیت ‌های اقتصادی و غیر اقتصادی وجود دارد که می ‌تواند مبدا مشکلاتی برای خانـم و شوهر شود. این مـوارد از طرف خانواده ‌ها تشدید می گردد.
زن و شوهر شانس دارد انتظارات خانواده ‌ها را تأمین ننمایند و این دلخوری از طرف خانواده ‌ها به خانـم و شوهر منتقل می گردد. درخانواده ‌های گوناگون حدود مسۆولیت ‌ها در این زمان گوناگـون می باشد و این می ‌تواند به تعریف انتظارات گوناگـون پدر و مادر منجر گـردد و اختلافاتی میـان خانواده ‌ها هـم به وجود آورد. این اختلافات وقتی تشدید می‌ گـردد که هر یک از دو طرف بخواهند انتظارات طرف مقابل را بر حسب فرهنگ خود یا حتی کمبود‌های خود تعریف نمایند و در برابر فرق انتظارات، انعطاف‌ پذیری نشان ندهند.
تفاوت در فرهنگ خانواده ‌ها به انتظارات پیش‌بینی نشده محدود نمی ‌شود و در تمام امور، اسباب دخالت خانواده ‌ها را فراهم می‌ نماید . حتی در مـورد ‌ حدود روابط خانـم و شوهر در این زمان در فرهنگ ‌های گوناگون اختلاف ‌نظـر پیش می ‌آید و زمینه دخالت والدیـن را فراهم می‌کند. در این زمان والدیـن با بحران روحی دیگری هـم مواجه می ‌شوند و آن ترس از دست دادن فرزندشان می باشد. آنان از اینکه فرزندشان جذب خانواده همسـرش شود، وحشت دارند و کشاکشی میـان والدیـن به وجود می ‌آید که برای زن و شوهر هـم ایجاد مساله می‌کند.
در این زمان والدیـن کوشش در دیکته‌ فرهنگ خود به خانواده‌ تازه ایـجاد شده دارند و آن ها را تحت فشار قرار می دهند تا در این خانواده‌ تازه فرهنگ خودشان پیشرفت و نمو پیدا نماید . این کشاکش غلبه‌ فرهنگی هـم منجر به ایجاد مشکلاتی میـان زن و شوهر می‌شود. در زمان عقد فرصت عالی برای خانـم و شوهر فراهم شده تا فارغ از فشار مسۆولیت‌ های زندگـی زمانی را با هم سپری کنند تا ضمن شناخت از همدیـگر خاطرات خوشی ایجاد کنند و همـه عمر از آن بهره ببرند. در این زمان فرصتی فراهم شده است که خانـم و شوهر به تفاهم ‌هایی دست پیدا کنند و برای خانواده‌ تازه خود فرهنگ جداگانه ی ایجاد کنند. در این زمان می ‌توانند بر سر هنجارهایی که مورد تفاهم هر دو آنهاست، به موافقت برسند و بدون تعصب به اینکه ریشه‌ این هنجار در کدام خانواده می باشد، آن را در خانواده خود اجرا نمایند. بعد از شـروع زندگـی مشترک به علـت فشار مسۆولیت ‌های زندگـی خانـم و شوهر فرصت این کارها و بیشـتر کارهای دیگر مثل تفریحات مشترک وغیره را ندارند. ولی ارزش و رسالت این زمان به علـت درک نادرست پدر و مادر از آن نادیده گرفته می ‌شود و نه فقط به خانـم و شوهر در برآوردن آنان کمکی نمی ‌شود، چـرا که از طرف آنها موانعی هم فراهم می گردد. والدیـن باید ارزش این زمان و نقش با ارزش آن در زندگـی مشترک را درک نمـوده و با مدیریت درست روابط خود با فرزندانشان، آنان را در انجام رسالتها و وظیفه های زن و شوهر در زمان عقد یاری نمایند.
برای مشاهده اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

No comments:

Post a Comment