Saturday, July 14, 2018

دفتر عقد و ازدواج در میرداماد – محضر ازدواج در میرداماد

در این پست میخواهیم  در مورد ازدواج های که آخرش خوش نیست توضیحاتی برای شما آماده کرده ایم. که با کمک این توضیحات می توانید همسر آینده خود را هوشمندانه تر انتخاب کنید. شما می توانیدبا دنبال کردن ما تا انتهای این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید در ادامه با ما همراه باشید.
دفتر عقد و ازدواج در میرداماد – محضر ازدواج در میرداماد


یکی از نخستین و اصلی ترین پرسش هایی که در هر مشاوره خانواده (بخصوص مشاوره قبل از ازدواج) از زوج‌ سئوال می‌شود، علـت مهـم آنها برای ازدواج می باشد. اغلب بیشـتر از دختران و پسران، عشق و علاقه به همدیگر و ویژگی ها مثبت طرف مقابلشان را علـت انتخابشان می‌دانند. کسانی هم می باشند که در بیشـتر از مسائـل نه‌ تنها علـت و انگیزه خود، بلکه انگیزه طرف مقابل را هم از ازدواج نمی‌دانند و وقتی از آنان پرسیده می‌شود چرا می‌خواهند ازدواج کنند و هدفشان از ازدواج چیست، جواب‌هایی مثل «خب بالاخره تمام در یک سنی می بایست ازدواج  کنند»، می‌دهند. هرچند انگیزه‌های اشخـاص برای ایـجاد زندگـی مشترک زیاد می باشد، ولی برخـی از این انگیزه‌ها به علـت ناهمخوانی با واقعیت‌های زندگـی زناشویی محکوم به شکست خواهند شد.

۱٫ ازدواج تنها به خاطر خانواده

در بیشـتر خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های سنتی، دختران و پسران به خاطر پدر و مادرشان و با این هدف که پدر و مادرشان عروسی آنان و بعدها نوه‌هایشان را نگاه کنند ، زدواج می نمایند. برخـی وقتها هم دلیـل ازدواج آنها، سنت نادرست و الزام به نوبت ازدواج کردن فرزندان می باشد. آنان ازدواج می‌کنند تا نوبت به خواهر یا برادر کوچکتر برسد! زمانی که نه از روی مصلحت، چـرا که از روی اجبار از جانب خود و یا دیگران فردی را گزینش می نمایید ، قوت خود را از دست می دهید و انتهـای بدی را برای قصه عشقی خود به جان می خرید.

۲٫ ازدواج تنها به خاطر بهبـود بیماری

گاهی خانواده‌ها یا اطرافیان دربـاره یک جوان چنین جملاتی را بکار می‌برند: «خب اگه زنش بدی، درست می‌شه» یا «شوهرش بدی، بهتره». این اظهارنظـرها به‌ ویژه در نکاتی که بچه هایشان به یک بیماری روانی مثل افسردگی ابتلا هستند یا کارهای خلاف قانون یا مخالف عقاید خانواده انجام می‌دهد، زیاد به گوش می خورد. چنین خانواده‌هایی در واقع پیوند را وسیله‌ای برای بهبـود یا کنترل فرزند خود می‌دانند ولی به هزاران امید و آرزوی جوانی که همسـر فرزندشان می‌شود، دقت نمی‌کنند.

۳٫ ازدواج تنها به دلیل کسب استقلال

بعضی هم دختران و پسران برای جداگانه ‌شدن و رهایی از بگیر و ببند خانواده یا شرایط دشوار و مسائل شدید خانوادگی یا دوری از مکان اضطراب ‌زا به علـت درگیری یا اعتیاد پدر و مادر، سوء رفتار بی‌توجهی، جسمی و جنسی، طرد و خشونت وغیره تن به ازدواج می‌دهند ولی در بیشتر مسائـل از چاله به چاه می‌افتند. در چنین شرایطی آنان آمادگی روان‌شناختی ضـروری برای بازبیـنی متقابل ندارند و در انتها شانس آسیب‌ زا بودن این رابطـه بیشتر می شود.

۴٫ ازدواج تنها به خاطر دارا بودن فرزند

بسیار از اشخـاص علاقه زیادی به بچه دارا بودن را علـت ازدواج خود می‌دانند. چنین انگیزه‌ای بدون در نظـر گرفتن دیگر عوامل در ایـجاد زندگـی مشترک تبعات بد را در پی دارد. عده ای به دلیـل نواقص احساسی و عاطفی وغیره قبلی خود عاشق خواهند شـد و ازدواج می کنند تا طرف مقابلشان نواقص کودکیشان را بر طرف نماید. این اشخـاص با این عمل خود مسولیت پذیری را از خود منع می نمایند و از طرف مقابل توقع دارند تا نقش پدر و یا مادر را برای آنان بازی کند که شانس دارد بزودی سبب خسته شدن طرف مقابل گردد.

۵٫ ازدواج تنها به خاطر ترس از تنهایی

یکی از خصوصـیت های ازدواج، از تنهایی درآمدن و بودن در کنار شخصی دیگر در لحظه های غم و شادی می باشد، ولی بعضـی اشخـاص تنها برای از میـان بردن تنهایی ازدواج می‌کنند، بدون اینکه به دیگر جوانب و مسوولیت‌های زندگـی مشترک فکر کنند! متاسفانه آنان بعد از مدت کوتاهی به علـت بی‌مسوولیتی و دارا نبودن مدیریت در زندگـی ، با مشکلات زندگـی مشترک مواجه می گردند.
برای مشاهده اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

No comments:

Post a Comment