Monday, July 23, 2018

معیار های انتخاب همسر آینده من

معیار های انتخاب همسر آینده  من



خصوصیات شخصیتی همسـرم این چنین می باشد

“آنجلیس” نویسنده کتاب تو آن گمشده ام هستی ، شش خصوصـیت شخصیتی را به عنوان معیارهایی مثبت گزینش همسـر توضیح خواهـد داد :
– تعهد به پیشرفت خود و درمـان زندگـی مشترک: منظور این می باشد که شخـص مورد نظـر شما می کوشد علاوه بر دارا بودن برنامه های معیـن برای پیشرفت و رشـد خود برای درمـان زندگـی مشترک از تمام امکانات و منـبع های بهره گیری کند و بر آگاهی های خود بیفزاید. وی برای این کار کتاب می خواند ، نوارهای تربیتی گوش خواهـد داد ، در کلاس ها و جلسه های آموزشی ثبت نام می کند و موقعی لزوم از روان شناسان کارآزموده راهنمایی و یاری می گیرد.
 – بازبودن احساسی و روحی : شخصی که از نظـر روحی و احساسی باز و صمیمی می باشد خصوصیات پایین را دارد: احساس دارد، از احساس خود آگاه است، می خواهد احساس خود را با شما در میـان بگذارد و می داند که چطور احساس خویش را بیان نماید.
– صداقت: صداقت با اعتماد مبادله می گردد. هرچقدر شما راستگوتر باشید، زیـادتر از اعتماد طرف مقابل برخوردار می شوید. صداقت لازم و ضـروری ترین و ارزشمند ترین جزء یک رابطـه سالم می باشد.
– مسئولیت پذیری و پختگی : چنان چه با کسی ازدواج کنید که ناپخته و مسئولیت ناپذیر است، به جای همسـر ، کودکی را به فرزند خواندگی اثبات نموده اید. شخـص بالغ خواهـد توانست با کار، تغذیه سالم، نظم و رعایت بهداشت از خود مراقبت کند و شخصیت خویش را پیشرفت دهد.
– اعتماد به نفس بالا:  شخصی که خود را باور ندارد، نخواهد توانست صادقانه به دیگری محبت کند و تکیه گاه وی باشد. آنهایی که احساس بی ارزشی می کنند انسان هایی صدمـه پذیر، شکننده و پیش بینی ناپذیرند.
– نگرش مثبت به زندگـی : انسان های مثبت، به توانایی های خود برای مناسـب تر ساختن اوضاع و شرایط اعتماد دارند، در زمان ایجاد مشکلات، تهدیدها را به فرصت ها مبدل می سازند و به جای پیدا کردن مقصر به راه حل ها می اندیشند. آنان اشخـاص خوشبینی می باشند که باور دارند آینده خود و زندگـی مشترکشان روشن می باشد.

عوامل دیگر هم با ارزش می باشد

ضمناً مهمترین عوامل اثر بخش در ازدواج موفق که می بایست مد نظـر داشته باشید عبارتند از:
رشد عاطفی و فکری: در حوزه پیشرفت عاطفی و شناختی، آنچه به نظـر لازم و ضـروری می رسد این می باشد که خانـم و آقـا فرق بیشتری از نظـر طرز تفکر وسلیقه نداشته باشند چون در این صورت با هم موافقت نخواهند کرد.
رشد اجتماعی هـم با پیشرفت فکری عاطفی رابطـه دارد چون فردی که از نظـر اجتماعی پیشرفت کرده طرز آشتی و همکاری را با اشخـاص بهتر می داند و به محدودیت های خود واقف است، انتظارات اجتماعی را درک می کند و از بحران های دائمی زندگـی ممانعـت می کند. به عبارت دیگر پختگی روانی و پیشرفت اجتماعی عاطفی موجـب می شود که همسـران معایب یکدیگر را بپذیرند، نقایص یکدیگر را بپذیرند، نقایص یکدیگر را به رخ هم نکشند و در حالات گوناگون انعطاف پذیری داشته و واکنش مناسب نشان دهند.

No comments:

Post a Comment