Monday, July 23, 2018

دلایل درست و نادرست ازدواج کدامند؟

دلایل درست و نادرست ازدواج کدامند؟



عـلت های درست ازدواج

۱- همراهی و مصاحبت : شریک شدن با دیگری در زندگـی علـت رایـج و مناسبی برای ازدواج می باشد. مصاحبت و همراهی به این معنی می باشد، که در سفر زندگـی شریک و همراهی داشته باشیم. دختر و پسر به یک سنی که می رسند تمایل دارنـد کسی را داشته باشند که از حال و روزشان برایش حرف بزنند.
۲- عشق و صمیمیت: احتیـاج به عشق و صمیمیت با احتیـاج به همراهی و مصاحبت رابطـه دارد. محبت اصیل و حقیقی برای شخـص فرد انسانیان هدیه ای فوق العاده می باشد. اما عشق و محبت خواهـد توانست لازمه ازدواج باشد ولی برای آن ضـروری نمی باشد.
عـلت های می باشد که شخـص به خاطر آنان ازدواج می کند ، ولی همـان عـلت ها خواهـد توانست ازدواج را با مـوارد و تضادهای قابل توجهی رویا روی نماید.
۳- شریک حمایت کننده: علـت مناسب دیگر، فرصتی می باشد که ازدواج برای پیشرفت شخـص به عنوان یک انسان فراهم می کند . ازدواج مناسب خواهـد توانست برتریـن فرصت برای موفقیت هر دو فرد باشد.
۴- شریک جنسی: ازدواج مأخذ یا ثباتی برای ارضای جنسی هر دو فرد می باشد و راهی است مشروع و مجاز برای ایجاد هیجانات و رفتارهای جنسی.
۵- والد شدن: علـت رایـج دیگر برای ازدواج مالـک فرزند شدن می باشد. زوج هایی که با موفقیت فرزندان خود را بزرگ نمـوده اند،  انسجام ارزشمندی میـان خود ایجاد می نمایند و از آنچه که با هم انجام داده اند، احساس افتخار و غرور می کنند.

عـلت های اشتباه ازدواج

۱- شورش بر علیه پدر و مادر: برای بیشـتر از ما راحت نمی بـاشد که اقرار کنیم با پدر و مادر خود تعارض داریم. تعارض با والدین، خواهـد توانست یکـی از عـلت های باشد که شخـص جوان را به سوی ازدواج سوق دهد. ولی پژوهش هـا نشان خواهـد داد که بیشـتر از اشخاصـی که از آزار والدیـن به ازدواج پناه بردند، ازدواج آنان هـم آزار دهنده بوده است .
۲- در پی استقلال: خیلیا هستن که ازدواج می کنند تا جداگانه شوند، ولی جداگانه شدن سالها طول می کشد و امری است وابسته به خود شخـص تا هرچه زیـادتر روی پای خود بایستد.
۳- التیام یک رابطـه شکست خورده: ارتباطی که بر حسب التیام یکـی از دو فرد شکل بگیرد، از همـان شـروع در معرض تهدید می باشد. چرا که عاطفه ی میـان آن دو نه فقط به علـت دوستی و عشق، نمی بـاشد چـرا که به خاطر شفابخشی و التیام زخم ها و جراحات رابطـه دیگری می باشد که قبلا رخ داده است.
۴- فشار خانواده یا اجتماع: در یک اجتماعی شهری و تحصیل کرده این فشار خواهـد توانست نا محسوس و ظریف باشد. ولی در اجتماعی دیگر با صراحت و مستقیم از جوان تمایـل دارند که ازدواج نماید .
۵- ازدواج اجباری: بعضـی اشخـاص تحت فشار خانواده یا رفیـق ها به یک ازدواج از پیش ترتیب داده شده تن می دهند. ازدواج اجباری در ایران با بالاترین آمار طلاق و مـوارد بعدی همراه می باشد.
۶- احتیـاج جنسی: ازدواج تنها برای از میـان بردن نیاز جنسی احتمالا نخواهد توانست به ازدواج موفقی منجر گردد. چرا که دیگر عوامل مشابه با ازدواج، اغلب از چشم دور می ماند. این گونه ازدواج شتاب زده و بر حسب ظاهر شخـص انجام می شود .
مسائل ذکر شده می بایست از راه هایی غیر از ازدواج حل شود. ازدواج یک رابطـه ی درمانی نمی باشد، چـرا که یک رابطـه صمیمانه می باشد.
۷- عـلت های اقتصادی: امنیت اقتصادی و تغییر طبقه ی اجتماعی که با وضعیت اقتصاد رابطـه دارد، همیشه یکـی از عـلت ها سنتی ازدواج بوده است. اما در عصری هایی که امنیت اقتصادی کم است، طبیعتا در نظـر گرفتن اقتصاد و مسایل حاشیه ای آن علـت موجهی برای مردم به نظـر می رسد و در بیشـتر از ازدواج ها این مساله پررنگ تر می گردد.
برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد دفتر عقد و ازدواج در مجیدیه کلیک کنید.

No comments:

Post a Comment