Friday, July 13, 2018

دفتر عقد و ازدواج در الهیه

دفتر عقد و ازدواج در الهیه – محضر ازدواج در الهیه

در این مطلب از سایت دفتر ازدواج قصد داریم در مورد همه چیز درباره شروط ضمن عقد توضیحاتی برای شما آماده کرده ایم. که با کمک این توضیحات می توانید همسر آینده خود را هوشمندانه تر انتخاب کنید. شما می توانیدبا دنبال کردن ما تا انتهای این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید در ادامه با ما همراه باشید.
دفتر عقد و ازدواج در الهیه – محضر ازدواج در الهیه
از سـال ۱۳۶۰ به پـس در مدرک ازدواج که از طرف اداره ثبت اسناد چاپ می گردد شروطی به عنوان «شرط ضمن‌العقد» پیش‌بینی شد که سر دفتر مکلف می باشد قبل از انجام صیغه عقد آنان را برای خانـم و شوهر قرائت و موقعی ضرورت مفهومشان را برای آنان بیان نماید تا دو طرف با آگاهی کامل زیـر شروط مورد اثبات خود را امضا نمایند. اما خانـم و شوهر خواهند توانست حسب ماده ۱۱۱۹ قانون مدنی ایران علاوه بر شروط چاپ گردیده در قباله نکاحیه هر شرطی را که تمایل دارند به عقدنامه اضافه نمـوده و با امضای خود آن را الزام آور کنند.

شروط ضمن عقد

الف) شرط تحصیل

زوج، زوجه را در ادامه تحصیل تا هر وهله که زوجه ضـروری بداند و در هر کجا که شرایط ایجاب نماید مخیر می‌سازد.

ب) شرط اشتغال

زوج، زوجه را در اشتغال به هر شغلی که مایل باشد، در هر کجا که شرایط ایجاب نماید مخیر می نماید.

ج) شرایط وکالت زوجه در صدور جواز بیرون از کشور

زوج به زوجه، وکالت بلاعزل می‌دهد که با تمام اختیارات قانونی بدون احتیـاج به اجازه شفاهی یا کتبی دوباره شوهر، از کشور بیرون برود. مشـخص کردن مدت، مقصد و شرایط مرتبط به مسافرت به بیرون از کشور به صلاحدید خود خانـم می باشد.

د) شرط تقسیم اموال موجود بین شوهر و خانـم بعد از جدایی

زوج متعهد می گردد زمان جدایی ـ اعم از آن که به تقاضـای آقـا باشد یا به تقاضـای خانـم ـ نیمی از دارایی موجود خود را ـ اعم از منقول و غیرمنقول که طی مدت ازدواج به دست آورده است ـ به خانـم انتقال دهد.
هـ) حضانت فرزندان بعد از طلاق
زن و شوهر ضمن عقد بیرون لازمی موافقت نمودند اولویت در حضانت فرزند یا فرزندان مشترک موقعی طلاق با مادر خواهد بود. یا خانـم و شوهر ضمن عقد بیرون لازمی موافقت نمودند حضانت فرزند یا فرزندان مشترک موقعی طلاق با هر یک از والدیـن خواهد بود که بنا بر مصلحت طفل باشد . مشـخص مصلحت طفل بر عهده کارشناس یا داور بیماری الطرفین خواهد بود. دختر خانـم یا مـرد پسر می بایست کوشش کنند که در شرایط مناسب به آرامی و نه با نبرد و اختلاف در این رابطـه با والدینشان حرف زده و آنان را برای موافقت با شروط ضمن عقد دختر و پسر راضی کند

و) شرایط وکالت مطلق زوجه در طلاق

زوج به زوجه وکالت بلاعزل با حق توکیل به غیر می‌دهد تا زوجه در هر وقـت و تحت هر شرایطی از جانب زوج اقدام به مطلقه نمودن خود از قید زوجیت زوج به هر طریق اعم از دریـافت یا بذل مهریه کند.
بیشـتر از اوقات اتفاق می افتد که دختر و پسر یا همـان عروس و داماد بر سر شروط ضمن عقد به توافقاتی می رسند ولی در روز عقد و در محضر و یا حتی پیش از آن با مخالفت شدید خانواده ها به ویژه خانواده مـرد پسر مواجه می گردند. در این مواقع اغلب از والدیـن حرف هایی چون: دختری که از این ابتدا برای ازدواج و زندگـی آینده اش شرط و شروط می گذارد،‌ شخـص مورد اطمینانی نیست،‌ معلوم است که برای ما کیسه دوخته است،‌ چه شرط هایی گذاشته اصلاً به درد زندگـی نمی خورد وغیره خیلی شنیده می شود . در حالیکه سر و دختر کاملاً یکدیگر را پسندیده اند و حتی بهم دل بسته اند. حال راه حل این مشکل چیست؟ دختر خانـم و مـرد پسر در این مواقع چطور می بایست عمل کنند تا مشکل حل شود؟

No comments:

Post a Comment