Monday, July 23, 2018

حسادت های دوران نامزدی و توصیه های عاشقانه

حسادت های دوران نامزدی و توصیه های عاشقانه


چرا حسادت؟

اغلب علـت مهـم این است که دختر و پسر در آغاز ازدواج احساس می کنند می بایست این ما شدن و تملک را به تمام جهـان اعلام نمایند. آنان این کار را نشانه ای از دقت می دانند که با روشی اشتباه، در واقع خطـا ترین شیوه ممکن، به طرف مقابل تفهیم می نمایند. شخـص حسود، کوشش می کند همسـر ش را با تمام وجود در چنگ دریافت کند و مراقب است که با سهل انگاری وی را از دست ندهد. ولی معـمولاً به این فکر نمی کند که همسـر وی در همـه این سـال ها یاد گرفته که چطور روابطش را به شکلی سالم تنظیم نماید و از تهدید دور بماند!
گاهی زمان ها استرس از این بابت می باشد که شخـص حسود، خود را در رده ای زیـرتر از نامزد یا همسـرش فکر می کند و با اعمال فشار و دشوار گیری کوشش دارد مکان اطراف همسـرش را محدود نماید تا وی قدرت مقایسه را از دست بدهد و متوجه این فرق نگردد. مسلم است که در چنین نکاتی به روی فرد آوردن و حرف زدن از کمبودهای وی خواهـد توانست این حلقه فشار را تنگ تر و تنگ تر نماید. چنان چه شما هم جزو قربانیان این حسادت می باشید می بایست کوشش نمایید به همسـرتان حس ارزشمندی و توانایی بدهید و اعتماد به نفس وی را زیادتر ببرید. در ادامه با چند توصیه عاشقانه همراه ما باشید.

چند توصیه عاشقانه

۱٫ وقـت ها، محل ها و اشخاصـی که همسـر تان نسبت به آنان حساس می باشد را شناسایی نمایید و رفتار خود را در این موقعیت ها به یاد بیاورید. کوشش نمایید رابطـه منطقی میـان این دو را پیدا نمایید و اندک اندک حساسیت های همسـرتان را نسبت به موقعیت با توضیح دادن، تغییر رفتار خود، عادی سازی شرایط وغیره از میـان ببرید.
۲٫ در موقعیت هایی که همسـرتان مبتـلا حسادت می شود ، به وی محبت زیادتری داشته باشید. وی را در جمع همراه خود ببرید و موقعیت محترمانه ای برایش در نظـر بگیرید.
۳٫ جزئیات روابطی که وی را حسود می کند را برایش نگویید. در عوض کوشش نمایید بهانه دستش ندهید و عشقتان را به وی اثبات نمایید .
۴٫ برای همسـرتان زمان زیادتری بزارید. برخـی وقتها احساس حسادت به این علـت به وجود می آید که همسـر یا نامزد شما فکر می کند برای وی کمتر از دیگران وقـت می گذارید.
۵٫ پـس از ازدواج نوع روابط خود را با اطرافیان تغییر دهید. دیگر می بایست آگاه باشید که صمیمیت رفتاری و گفتاری قبلی را با دختر یا پسرهای فامیلتان نخواهید توانست داشته باشید الا آن که همسـرتان ظرفیت پذیرش استانداردهای فامیلی شما را داشته باشد.
۶٫ کوشش ننمایید با لجبازی کردن یا به رو آوردن های پی در پی رفتار وی را عوض نمایید. برای اینکار تنها یک نسخه وجود دارد و آن اطمینان بخشیدن به همسـرتان از پای بندی به زندگـی تازه می باشد!
۷٫ هیچوقت ، هیچوقت ، در مـورد چیزی که روی آن حساس می باشد، به وی دروغ نگید. با این کار می بایست فاتحه روابط سالم و زندگـی مشترکتان را بخوانید.
از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم . برای مشاهده اطلاعات بیشتر به سایت دفتر ازدواج در منطقه 17 مراجعه نمایید.

No comments:

Post a Comment