Monday, July 23, 2018

شناخت کامل تر در ازدواج

شناخت کامل تر در ازدواج 


به نظـر می رسد چنان چه سال های زیاد تری هم بگذرد، ازدواج باز هم همـان هندوانه دربسته می باشد. این مرتبه نه به fخاطر غیرقابل پیش بینی بودن آن و چـرا که گاهی به خاطر کم ارزش تلقی شدن ان، از این عبارت بهره گیری خواهد شد. زوج های جوان حال حاضر برخـی وقتها ازدواج را مثل یک هندوانه مشاهده می کننـد که چنان چه شیرین نبود، آن را پس می دهند و سراغ هندوانه دیگری می روند. این قاعده احتمالا در روابط بی میـزان و مرز و بی قانون در جوامع غربی دیده مش شود اما پیوند محانـدکی مثل ازدواج، آن هم در اجتماع و فرهنگ ما، از چنین نکاتی فاصله دارد و خانواده، همیشه به عنوان یک نهاد اجتماعی با ارزش مورد دقت بوده می باشد. ها ندارد.

شرایط یک ازدواج پایدار و موفق

– اشخـاص باید آمادگی ازدواج را داشته و به بلوغ اجتماعی و عاطفی رسیده باشند که اغلب بطور متـوسـط برای دختران سن ۲۲ سـال به بعد و برای پسران سن ۲۴ سـال به پـس در نظـر گرفته می شود . اشخاصـی که زیر ۲۰ سـال ازدواج نمـوده اند و به بلوغ عاطفی و اجتماعی نرسیده اند، اغلب ازدواج موفقی ندارند، ولی این یک نسخه کلی نمی بـاشد و مسائـل متعددی هم بوده اند که در این سن ازدواج کرده و سرانجام موفقی را به دنبال داشته باشند ولی بطور کلی شرایط سنی در ازدواج مقوله خیلی مهمی می باشد.
در زیرشاخه شاخص گروهی ت شناختی، مسئله کفو بودن خیلی با ارزش می باشد و مورد دوم برای شرایط ازدواج موفقاسم برده می شود . چنان چه زن و شوهر در شرایط اجتماعی، اقتصادی، تحصیلاتی و غیره هم طبقه و هم کفو باشند، ازدواج موفق تری خواهند داشت. موقعیت و فضای آشنایی دو طرف با ارزش می باشد. چنان چه در فضای مجازی آشنا شوند و در همـان فضا به ادامه رابطـه تا میـزان ازدواج ادامه دهند، اغلب مبتـلا ارور خواهند شـد پس مناسـب تر می باشد جوانان از اشـخاصی که در فضای واقعی می باشند ، مورد ازدواج خود را گزینش نمایند که هم اکنون به علـت گسترش بهره گیری از فضای مجازی در زندگـی اشخاص ، رابطـه های بیشتری به این فضا منتقل شده که آفات بیشـتر به دنبال دارد. ارزشمند ترین راز خوشبختی و دارا بودن یک ازدواج موفق، شناخت دو طرف از همدیـگر می باشد. منـبع های شناخت اغلب گوناگون می باشد، ولی کمک بزرگی به ایـجاد یک خانواده موفق می کند .

منـبع های شناخت در ازدواج

ما در ازدواج با شیء روبه رو نیستیم. نمی توانیم گونه ای برخورد کنیم که هیچ گونه حق انتخابی نداریم. برای انسان که تا پایـان و انتهـا عمرش نیازمند خوشبختی می باشد، گزینش طرف مقابل خیلی با ارزش می باشد. چنان چه فردی حتی یک شب از عمرش را با خوشبختی سپری ننماید، باخته است. چند شاخص ضریب ازدواج موفق را بالا خواهد برد ، ولی نیازمند طی وهله های می باشد. ابتدا می بایست شخـص از بافت مطمئنی گزینش شده باشد. آشنایی در دانشگاه با آشنایی در یک مهمانی یا فضای مجازی خیلی گوناگـون می باشد علاوه بر آن انتخاب، از منـبع های مطمئن و شناخت ه شده صورت گیرد. بهره گیری از همـه منابعِ در دسترس، شناخت را تکمیل تر می نماید.

برای شناخت زیـادتر می بایست به این مسائـل دقت نمایید :

– از خانواده های دو طرف برای شناخت زیـادتر بهره گیری شود. چنان چه در مکانی کار می کند ، در محل کار در مـورد وی پرس و جو شود.
– چنان چه طلاق گرفته است، در مـورد علل و عـلت ها جدایی وی پژوهش گـردد و ضـروری می باشد از مشاور ازدواج کمک بگیرند. در واقع هر چه منـبع های شناخت زیـادتر باشد، ضریب موفقیت بالاتر می رود. بطور کلی رجوع به مشاور در زمان پیش از ازدواج خیلی با ارزش است و در دست یابی دو طرف به شناخت از همدیـگر اثر بیشتری دارد..

– در ازدواج دقت نمایید که می بایست شخـص از بافت مطمئنی گزینش شده باشد. آشنایی در دانشگاه با آشنایی در یک مهمانی یا فضای مجازی خیلی گوناگـون می باشد.
برای مشاهده متن کامل مقاله کلیک کنید.

No comments:

Post a Comment