Sunday, December 17, 2017

کنکور کارشناسی ارشد


ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به صورت کاملا اینترنتی انجام می پذیرد . داوطلبان باید در زمان مقرر که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود به سایت سنجش مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام نمایند . داوطلبان حتما قبل از ثبت نام دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 را به خوبی مطالعه کنند و تا شرایط شرکت در این آزمون مطلع شوند و سپس در این آزمون ثبت نام کنند.در مرحله ثبت نام نباید اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و گروه آزمایشی را در فرم ثبت نام وارد کنند. داوطلبان باید دقت داشته باشند که فقط می توانند یک کد رشته اصلی را انتخاب کنند و کارت اعتباری مربوط به آن را دریافت نمایند ، اگر داوطلبی علاقه مند باشد که شانس خود را در دانشگاه های پیام نور ،غیرانتفاعی و رشته های شناور نیط امتحان کند باید کارت اعتباری جداگانه ای رو تهیه نماید.

چه افرادی می توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند؟

در ابتدا برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که کلیه داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و یا دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی باشند و تا 31 شهریور همان سال فارغ التحصیل شوند می توانند در کنکور کارشناسی ارشد 97 ثبت نام 

کنند.

شرایط کنکور کارشناسی ارشد

شرایط کنکور کارشناسی ارشد 97-98

1 : داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد سال 97 در دوره های روزانه پذیرفته شده اند ، حق ثبت نام در کنکور سال 97 را نخواهند داشت.
2 : دانشجویانی که در مقطع دکتری و یا کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند اگر مشکل نظام وظیفه نداشته باشند می توانند در رشته دیگری ثبت نام کنند.
3 : داوطلبانی که در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشجو هستند تنها در صورت انصراف می توانند در این آزمون شرکت کنند اما اگر فقط قصد ثبت نام در دانشگاه آزاد را دارند نیازی به انصراف نیست.

No comments:

Post a Comment